instagram facebook whatsapp-call
צור קשר

לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    טיפול באומנות

    במכון הגמילה והשיקום מסמים ואלכוהול "מרכז אמיל", ננקטות שיטות טיפוליות מגוונות, שמטרתן לסייע למטופל להתמודד בהצלחה עם תהליך הגמילה ועם הקשיים הנלווים אליו. אחת השיטות המוצלחות והיעילות היא טיפול באומנות. מטרותיו של הטיפול באמנות הן שיפור הבריאות הנפשית ואיכות החיים של המטופל הנמצא בתהליך הגמילה. מטרות אלו דומות למטרותיו של הטיפול הפסיכו-תרפי, אם כי בעוד הטיפול הפסיכולוגי מתמקד בתקשורת מילולית, הטיפול באמנות נעזר בכלים יצירתיים כגון: ציור, רישום, קולז' ושיטות נוספות, שבאמצעותן מביע המטופל את רגשותיו ואת חוויותיו האישיות באופן חזותי ומוחשי.

    בתהליך היצירה, מתרגם המטופל את מחשבותיו, רגשותיו, חוויותיו וקשייו לסמלים בלתי מילוליים המשקפים את התהליכים הנפשיים שאותם הוא חווה. תרגום זה של המטופל לא תמיד נעשה באופן מודע; המטפל באמנות מסייע למטופל לזהות את המחשבות והרגשות שהוא הביע דרך האמנות, ולפרש את משמעותן. כך מפיק המטופל תובנות לגבי יצירתו, ומפתח הבנה עמוקה לגבי רגשותיו ולגבי דרכי התמודדותו עם הסביבה ועם הסובבים אותו בתקופה קשה ומורכבת זו של חייו.

    התכנים שמעלה המטופל במהלך יצירת האמנות מסייעים לו להתמודד עם מצבי מתח, עם משברים ועם עיבוד חוויות טראומתיות. הטיפול באמנות מעניק למטופל הזדמנות לתת ביטוי לדמיונו, ולהביע את האותנטיות והספונטניות שלו, וכך הוא מסייע לשיפור תפקודו הקוגניטיבי, לשיפור יחסיו עם משפחתו וחבריו, ולשיפור איכות חייו. המטופל חווה חוויה מעצבת שלאורך זמן מובילה לתחושת סיפוק, לתיקון נפשי ולשינוי. תהליך היצירה מייצר עבור המטופל חוויה של גדילה אישית, ובסופו של דבר מסייע בריפויו.

    הצוות הטיפולי המקצועי של מכון הגמילה "מרכז אמיל" כולל בין היתר מטפלים באומנות אשר מלווים את המטופל לכל אורך התהליך הטיפולי, הן באופן אישי והן במסגרת קבוצה טיפולית. באמצעות האמנות, מסייעים המטפלים למטופלים להיחשף לדרכים נוספות שבאמצעותן אפשר לבטא רגשות. חוויית היצירה, תרגום המחשבות והרגשות לאמנות חזותית והעיבוד הרגשי של התוצרים, הופכים לתהליך טיפולי משמעותי, עצמתי ויעיל.

    לקבלת ייעוץ עם הצוות המקצועי

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      מאמרים נוספים

      post-image
      גמילה ותסמינים מכדורים

      גמילה מכדורים נרקוטים היא גמילה מתרופות מרשם. לא פעם, אנשים סובלים מכאבים קשים אשר בכדי להתמודד איתם הם נדרשים ליטול...

      המשך קריאה
      post-image
      איך ניתן להיגמל מתרופות פסיכיאטריות בצורה בטיחותית

      ישנם סוגים שונים של תרופות אשר השימוש בהן יכול להיות ממכר. מדובר לרוב על תרופות מרשם שיש להן השפעה ברורה...

      המשך קריאה
      post-image
      איך נגמלים בקלות ובמהירות מכדורים?

      תרופות מסוגים שונים עלולות להיות ממכרות בנטילה ממושכת. השימוש בתרופות הללו יכול להיות בעל תופעות לוואי, אך לעיתים לאדם אין...

      המשך קריאה